11 oktober 2017

5x Amersfoort in de vakantie

Het is (bijna) herfstvakantie en dat betekent natuurlijk dat we eropuit gaan. Wij geven jou de 5 leukste dingen om te doen in Amersfoort. Read more..!
Lees meer >

11 oktober 2017

Play Padel!

Padel is al een tijdje populair in Nederland. Maar wat is het nu eigenlijk? Padel is een mix tussen squash en tennis!
Lees meer >

10 oktober 2017

Boksen!

Je verbrandt veel calorieën in korte tijd, je krijgt een beter uithoudingsvermogen, je wordt sterker, leert meer over zelfverdediging én, last but not least, het is onwijs leuk! We hebben het natuurlijk over boksen.
Lees meer >
Terug naar overzicht

dinsdag, 10 oktober 2017

Boksen!

Je verbrandt veel calorieën in korte tijd, je krijgt een beter uithoudingsvermogen, je wordt sterker, leert meer over zelfverdediging én, last but not least, het is onwijs leuk! We hebben het natuurlijk over boksen.



Er zijn meerdere sporten waarvan ze zeggen dat je er veel calorieën door verbrandt en dat het goed is voor je lichaam. Boksen is niet alleen goed voor het verbranden van calorieën het is ook een sport die goed is voor je zelfverdediging. Bij deze sport leer je namelijk hoe je jezelf moet verdedigen, maar ook hoe je sneller kunt bewegen én hoe jij het optimale uit je work-out kunt halen. Deze sport is helemaal hot.

Waarom is boksen zo goed voor je?

  1. Je verbrandt veel calorieën in korte tijd
  2. Je lichaam wordt er gespierder van
  3. Je krijgt meer uithoudingsvermogen
  4. Het is goede manier om in contact te komen met andere mensen
  5. Je leert hoe je, jezelf kunt verdedigen
  6. Last but not least: het is onwijs leuk! 

Wat verbrand je gemiddeld? 

Duur 50 kg 60 kg  70 kg 80 kg 90 kg 100 kg
15 minuten  119 kcal  143 kcal  166 kcal  190 kcal  214 kcal  238 kcal
30 minuten
 238 kcal  285 kcal  333 kcal  380 kcal  428 kcal  475 kcal
45 minuten  356 kcal  428 kcal  499 kcal  570 kcal  642 kcal  713 kcal
60 minuten  475 kcal  570 kcal  665 kcal  760 kcal  855 kcal  950 kcal
90 minuten  713 kcal  855 kcal  998 kcal  1140 kcal 1283 kcal   1426 kcal

Natuurlijk is het ook afhankelijk van andere factoren, neem bijvoorbeeld de intensiteit van een training, de kracht of snelheid waarmee je slaat.

Wat doe je aan tijdens het boksen? 

Eigenlijk heb je voor boksen niet heel veel nodig. Natuurlijk kan je voor een proeflesje altijd bij jouw sportschool materiaal lenen, maar mocht je het leuk vinden én gemotiveerd zijn om vaker te gaan boksen dan raden we je aan om eigen materiaal te kopen. Wat heb je allemaal nodig?

  • Bandage: bandage draag je onder je bokshandschoenen. Dit is voor het beschermen van je pols/hand. Dat is overigens niet het enige, het zorgt er ook voor dat je handschoenen minder snel zullen slijten.  
  • Bokshandschoenen: kies de juiste bokshandschoenen en zorg ervoor dat deze goed aansluiten. 
  • Scheenbeschermers: bij (kick)boksen deel je de nodige trappen uit en om jezelf niet te verwonden en het beschermen van je schenen is het aan te raden om deze toch aan te schaffen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met de bokshandschoenen.
  • Uiteraard mag een goede boksoutfit ook niet ontbreken!
ADIDAS
boxing scheenbeschermers
€ 29,99

Shop >
ADIDAS
boxing speed 100 bokszakhandschoenen
€ 29,99

Shop >
ADIDAS
boxing bandages 4.55m
€ 7,99

Shop >
     

ENERGETICS
Gina II
€ 14,99

Shop >

 UNDER ARMOUR
Crossback-blk/blk/wht
€ 34,99

Shop >
 RÖHNISCH
Lasting Hot pants
€ 34,99

Shop >